The Smell Of Coffee - eine Hörübung (B1/B2)



BBC Learning English hat ein "6 Minute Englisch" Video zum Thema "The Smell of Coffee" gemacht. Dazu habe ich euch ein paar Höraufgaben vorbereitet. Könnt ihr alle Lösungen finden?

Dieser Test ist besonders für Lernende auf dem B1/B2 Niveau geeignet bzw. für Schüler ab der 8./9. Klasse.

 

Die richtige Lösung und die passende Stelle im Video findet ihr, wenn ihr die Stelle zwischen den beiden Strichen markiert.

1. How many cups of coffee did Catherine drink?

a) she didn't drink any coffee

b) the usualy 6 cups

c) 3 cups an hour

d) she doesn't remember

Answer: | b) the usual 6 cups Time: 0.55 |

2. What could your mouth do when you're anticipating coffee?

a) swallow your tongue

b) begin to water

c) kiss the cup

d) kiss the coffee shop owner

Answer: | b) begin to water Time: 2:30 |

3. What does the coffee shop owner think about the smell of coffee?

a) it's very important

b) he prefers the taste over the smell

c) it doesn't affect the enjoyment of coffee

d) he doesn't drink coffee and doesn't care for the smell

Answer: | a) it's very important Time: 1:49 |

4. What happens when you put a lid on your cup?

a) you can concentrate on the taste and enjoy it more

b) it blocks the smell

c) you can drink it better

d) it prevents the coffee from smelling

Answer: | b) it blocks the smell Time: 3:19 |

5. Which country is the second largest producer of coffee?

a) Brasil

b) Columbia

c) Aethiopia

d) Vietnam

Answer: | d) Vietnam Time: 5:00 |


Und, alle richtigen Lösungen gefunden? Wenn nicht ist das auch kein Problem, beim nächsten Mal klappt es bestimmt! Alleine das Hören hilft dabei sich die Sprache anzueignen.

Wenn euch diese Übung geholfen hat würde ich mich sehr darüber freuen, wenn ihr mir auf Facebook und Youtube folgt. Wenn es euch wirklich gut gefallen hat könnt ihr EngLife auch unterstützen, indem ihr einen kleinen Betrag spendet oder mein Übungsheft kauft.

 

Until next time, have a great day!